شرکت های هرمی با ساختار استثماری

شرکت های هرمی با ساختار استثماری

پس از فعالیت شرکتهایی تحت عنوان network marketing و به وجود آمدن معضلات اقتصادی و اجتماعی، باردیگر شاهد آغاز به کار این شرکت ها تحت لوای وزارت صنایع و با مجوز رسمی هستیم. فعالیتی که همچون آتشی در زیر خاکستر کسب مجوز در حال پهنه گستردن است.

این مشاغل در حال تغییر ماهیت تغییر ماهیت کسب و کار در جامعه هستند. آنها با زیر سوال بردنِ درآمدِ دیگر مشاغل و تمسخر مشاغل دولتی و اداری، به دلیل یکنواخت بودن کار و مسائلی از این دست، فعالیت خود را پویا و بروز جلوه می دهند و از اصل جذابیت به روشهای مختلف جوانان را به سمت این مشاغل ترغیب می کنند. اما در پس این تبلیغات و ظواهر چیز دیگری است. جنس این نوع فعالیت ها از جهت ارائه محصولات بی نام ونشان،دقیقاً مانند شغل کاذب دستفروشی است؛ با این تفاوت که این کسب و کار در پوشش شغلی با اسم رسمی آنچنانی و زرق و برقی با شکوه به نمایش درمی آید.

مشاهده ی شور و شوق در چشمان جوانان جویای کاری که که با روشی هایی شبیه شست و شوی مغزی، به این راه کشیده شده اند اتفاق دردناکی است. برقی که در چشم تک تک این جوانان دیده می شود می توانست عزمی بزرگ را به همراه داشته باشد که برگرفته از دل این افراد باشد. این جوانان در جلسات متعدد و رویا پردازی های آنچنانی، چنان اغوا شده اند که هیچ صدای مخالفی را نسبت به فعالیت شرکت متبوع خود نمی پذیرند و برای منتقدین جواب منطقی ای ندارند. آنچه که آنها در جواب می گویند، تکرار همان مطالب عنوان شده در کلاسهاست .

ای کاش مسئولان به جای دادن مجوز های پر سود به شرکتهای منفعت طلبی اینچنین، به فکر حمایت از تولید کنندگانی بودند که به واسطه ی سنتی بودن و یا کمبود پشتوانه ی مالی ورشکست شده اند و برای ادامه ی حیات خود،به تعدیل نیرو و سپس تعطیلی کارخانه می پردازند.



وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا اسدی
تاریخ : شنبه 30 مرداد 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: